Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2009 18:15 - Пилотирам боинг
Автор: net Категория: Технологии   
Прочетен: 10194 Коментари: 16 Гласове:
5

Последна промяна: 15.07.2009 18:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
2009 г е посветена на Хюго Юнкерс-150 години. Той е един от големите авиоинжинери-конструктор и производител. Негова гордост е Junkers Ju-52
image
Първоначално, самолетите са правени с дървена конструкция и облепяни с много пластове текстил и хаптия. Получената "кора" е доста твърда /опитах, и аз като останалите/ и същевременно лека.
 image Първият изцяло метален смолет е създаден в края на 1915г. Моделът е разработен 1914г.Хуго Юнкерс екипира своята машина, с нещо което не може да се срещне в прородата - метално крило с плътен профил и структурна обвивка, самолетът няма подпори. През есента на 1915г. Военните в Германия този самолет да се завърши максимлно бързо.През декември 1915г. самолетът пристига на летище Дьоберлиц. J1 е направен от тънък 0.5   пласт дебела стомана и 1мм при точката и дъгата на спояване.Затеста е избрана истинска писта и на 12 декември той излита в небесата.
Показва добри общи характеристики, но няма способноста за внезапно изкачване. Затова материалът за крилата се замества ,като започват опити с дуралумин , която сплав се утвърждава по късно в самолетостроенето. Има бронирана кабина за екипажа с цел за пряка подкрепа на пехотата.Първият полет се състои на 26 януари 1917г, а първият военен полет е осъществен на 1 август 1917г.  Въпреки лошото съотношения на сила спрямо тежест и слабата маневреност , самолетът печели одобрениато на летците поради високата си защитеност и бронираната кабина. Бомбардировачът ЮнкерсJ1 получава прякорът си "Летящ танк”, поради невъможноста му да бъде свален. Така например в една от операцийте си Юнкерс се връща с 480 дупки от куршуми. Двигателят е на Мерцедес

 image През трийсетте години се засилва идеята за замяна на буталния двигател в авиацията от двигатели с пряка реакция на газовата струя ; течнореактивни и въздушнореактивни. Немските учени и конструктори от това време са на върха на вълната и по отношение на двигателите, и по отношение на специално разработени за тях самолети. Професор инж. Вили Месершмит замисля през 1938 г. създаването на "изтребител преследвач" със скорост на полета около 900 km/h и с два турбореактивни двигателя. По това време моторостроителният гигант BMW вече има своя проект на турбореактивен двигател. През 1939 г. Вили Месершмит представя пред Имперското Министерство на авиацията проекта, от който по-късно ще се роди първият серийно произвеждан и участвал в бойни действия самолет с турбореактивни двигатели в авиационната история Меsserschmitt Ме 262. Ето това са останките на едни изтребител

Въпреки патриотизмът си, наблягайки на собствените представители, в музея са изложени и авиомашини, произведени в различни страни.

image
Не забравена и Великата и мощна СССР с хеликоптер задвижван от две витла/перки/ поставени една над друга и въртящи се, така че да се получи завихряне, издигащо хеликоптера. За разлика от другите модели, които имат витло на опашката.

image
Качвали ли сте на самолет скоро, а надниквали ли сте в пилотската кабина.
Супер -нали!image
А пък усещането, сам да управляваш самолет да го "издигаш" и "сваляш" е невероятно. И то не на симулатор, а "на живо."
image
Сред красавците, които можеш да посетиш са Конкорд на Франция,
image
ТУ  и Илюшин на СССР , 
image
американския Боинг.
image

Въпреки, че не сме сред споменатите нации, имаме право на гордост, един от авиоинженерите на Боинг е Асен Йорданов    http://pantonov.com/thoughts/assen_jordanoff_bg.php  

image
И една невероятна атракция- от един от най високо закрепените самолети по тръба се спускаш , съпровождан от собственият си вик надолу, до изхода- Ето това не направих./Честно- хвана ме страх, но пък радостта на малчуганите бе невероятна и те с удоволствие ползваха "торбата" която носех за да направят поредното спускане без разрешение.
image

Поредните мечтатели- любители на силни усещания "пилотират"

 


Тагове:   авиация,


Гласувай:
5
0



1. martito - :)
15.07.2009 20:16
Изтребителка такава;))))))))))
Прегръдкиииии:)
цитирай
2. net - :)
15.07.2009 21:17
следващият път, поканят ли те не отказвай.
Не си търси повод, като - имам едно коте на гости, леля ще ме води на по магазините.;)
цитирай
3. martito - :)))
15.07.2009 21:20
Бе от време на време глупея;))))
Природа, кво да се прави;)))))
цитирай
4. cefulesteven - Само веднъж съм се качвал на Боинг и ...
15.07.2009 21:26
Само два пъти съм се качвал на Боинг и то само да се повозя. До пилотската кабина не успях да стигна:)))

Благодаря ти, интересно беше.
цитирай
5. net - :)Благодаря, че намина Медиум
15.07.2009 21:34
Аз съм се возила само на ТУ!
А пилотска кабина и аз до този момент бях виждала само в документално-публицистични предавания
Но в музея всичко може.
А ако имаш фантазия, може и да полетиш.
цитирай
6. cefulesteven - Аз по принцип имам проблеми само с ...
15.07.2009 21:54
Аз по принцип имам проблеми само с кацането, а иначе и без самолет все си летя:)

Преди малко хубаво се посмях като си представих евентуалния ми опит да вляза в пилотската кабина, като се сетя за наболата си брада тогава, а каквато ми е остра и с този кръвожаден вид съм си истинска антиреклама на пътуване с Боинг. Такъв определено нямаше да ме пуснат до пилота:)
цитирай
7. net - :)Значи страдаме от една и съща болест.
15.07.2009 22:10
И аз все нагоре и нагоре искам да съм.:)))

Лошо е когато се слиза.:(


А до тази кабина пускат всеки, :) и няма пилот.
цитирай
8. pach - Чудесна разходка!
16.07.2009 10:34
Доволно и хубаво!
Едно уточнение - единственият самолет на планетата на който е казвано че е "летящ танк" по всеобщо световно заключение е съветският щурмовик от Втората световна война , и това е ИЛ-2, кръстен така от самите германци .
Впрочем има още един самолет от днешно време който издържа попадения от 30 мм снаряди но това е друга тема.
Повече снимки следващият път ииии... да се пуснеш по тръбата - много е гот!!!
:-)))))))
цитирай
9. net - :)
16.07.2009 10:54
за първата световна война- "тенекиеното магаре" на юнкерс /магаре, защото е носело товар/ е считано за летящ танк - тежък с бронирана кабина.обикновено "бомбаджията" и мерача са били сред засяганите от куршумите
За втората световна -възможно/Илюшин да е създал "летящ танк" не съм се ровила много /
Пък и целта ми е да покажа видяното.
Снимки има достатъчно-нали трябва да се "поперя " и докажа, че съм била там, но си ги запазвам за личния архив. Както и с два пъти по-високата от мен бомба вода-въздух.
цитирай
10. compassion - Благодарение на тебе научих нещо
16.07.2009 13:35
в тази област. Много съм летяла и нали нямам страх не съм се и замисляла за кабините и устройството на самолетите. Важен ми е процеса летене. Замислих се, къде ли щеше да съм ако не бях приела да летя... мила Нет. Бъди щастлива и не се страхувай. Следващия път опитай...
цитирай
11. net - :)
16.07.2009 13:46
Мила Компасион,
аз харесвам летенето и не се страхувам да летя. Да се покатеря на високо обичам, но ми е неприятно слизането и спускането. Изпитвам ужас, когато погледна и разстоянето под мен е дори само метър.
Блаженно се усмихвам, като си представя удобството в самолета.... ммммммммммммм.
Поздрави
цитирай
12. andi2 - ако можеш да уредиш пътуване на ...
16.07.2009 14:02
ако
можеш да уредиш
пътуване на совалка
казвай
насреща съм
:)
цитирай
13. net - :(
16.07.2009 14:48
имаше само миниатюрен макет.
В него не можеш да влезеш.

Ако ме поканят. С удоволствие взимам ви с мартито. Че и тя все и се иска, ама не тръгва - нямала компания
цитирай
14. andi2 - добре, добре осигури совалката ...
16.07.2009 21:14
добре , добре
осигури совалката
а хора ще намерим
:)
Ще спретнем една мисия тип Аполо 28
:)
цитирай
15. net - Анди
16.07.2009 22:23
Доверяваш ли се на пилот като мен?
цитирай
16. andi2 - е че как не нали имаш стаж на Бои...
16.07.2009 22:51
е че как не
нали имаш стаж на Боинг
аз съм управлявал само хвърчила , самолетчета с батерии .
По-напред си с материала . Няма как !
:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: net
Категория: Забавление
Прочетен: 333401
Постинги: 122
Коментари: 805
Гласове: 5172
Архив